مقالات آموزشی

مقایسه انواع برند ابزارآلات برقی و شارژی

مقایسه انواع برند ابزارآلات برقی و شارژی

اگر شما شخصی هستید که به طور حرفه ای ، تخصصی و به صورت طولانی مدت از ابزارآلات استفاده می کنید یا حتی ابزارآلات برای مصارف خانگی می خواهید و یا مثل من عشق ابزار هستید ، این مقاله را از دست ندهید

شناخت انواع برند ابزارآلات ، به شما این امکان را می دهد که متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین تصمیم را بگیرید

فرض کنید که شما به عنوان یک کارگر ماهر یا یک فرد مبتدی قصد خرید یک ابزار خاص را دارید. سوالی که اینجا پیش می آید، این است که از کدام شرکت بخرم ، کدام شرکت محصولات با کیفیت تری تولید می کند ، کدام شرکت محصولات مقرون به صرفه تری دارد و یا کدام شرکت گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می کند.

در پاسخ به این سؤالات می‌توان گفت که ابتدا مهم است که بدانیم هر شرکت چه ابزاری را تولید می‌کند و این ابزار در کدام کشور ساخته شده است.  شرکت های متعددی تولید کننده ابزارآلات هستند و هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد به‌عنوان‌مثال ابزاری که در کشورآمریکا ساخته می‌شوند از کیفیت کار بالایی برخوردارند و به طبع گران تر هستند و به جهت تحریم های موجود گارانتی و خدمات پس از فروش لازم را ندارند و ابزاری که در کشور چین ساخته می‌شوند از کیفیت متوسط و قیمت پایین تری برخوردار است اما گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهد.

از سوی دیگر با توسعه علم و فناروی شرکت‌ها در تولید ابزارآلات از فناوری های متعدد و پیشرفته بهره برده اند، و کاربران می بایست متناسب با نیاز اقدام به خرید هر کدام از این فناوری ها نمایند.

عوامل دیگری نیز در انتخاب ابزارآلات موثر است.  برخی از کاربران هزینه جا به جایی در برند را بسیار بالا می دانند، از این رو به دنبال آن هستند که شرکتی را انتخاب نمایند که بتواند اکثر نیاز های آن ها را به بهترین شکل پاسخ دهد .برای برخی از کاربران ابزار آلات مهم است که ابزاری که خریداری کرده‌اند تا چه میزان در برابر فشار کار دوام می‌آورد

از دیگر عوامل بسیار موثر در خرید ابزارآلات خدمات پس از فروش برندها و گارانتی ابزارآلات است تا مشتری بتواند در صورت بروز مشکل در محصول خود ، با مراجعه به نزدیک‌ترین نمایندگی محصول معیوب خود را تعویض کنند و یا مشکل آن را برطرف نمایند.

حال با توجه به مباحث مطرح شده ، طبقه بندی های متعددی در انتخاب ابزارآلات خواهیم داشت. در ابتدا برندهای شناخته شده ی جهانی را مورد بررسی قرار می دهیم و لیستی از این برندهای مطرح  را بر اساس موقعیت جغرافیایی دسته بندی میکنیم.

 

 

  • مقایسه انواع برند ابزارآلات براساس کشور تولید کننده

قبل از مقایسه برندها بهتر است که یک دید کلی از برند های تولید کننده ابزارآلات داشته باشیم تا بتوانیم براحتی آن ها را ارزیابی کنیم.

 

آمریکا

ژاپن اروپا چین

ایران

میلواکی

ماکیتا

بوش

توسن محک

دیوالت

فستوول

رونیکس صدرا

بلک اند دکر

هیتاچی

متابو

کرون حدید برش
ریجید

هیلتی

ان ای سی
کوبالت ریوبی

اسکیل

اریکسون
کرفتس من

دی سی ای

 

همه ی ما با توجه به عقاید و تجربه ای که داریم درک متفاوتی از تولیدات کشورهای مختلف داریم. برخی از افراد تولیدات کشور امریکایی یا اروپایی را همیشه ترجیح می دهند و بدون توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید این محصولات می کنند و از طرفی دیگر برخی از افراد معتقدند که محصولات چینی همیشه بی کیفیت نیست .اما آیا این درک ما درست است یا خیر؟

قبل از پاسخ به این سوال به موارد زیر توجه نمایید ….

توجه به قیمت

برخی از محصولات با در نظر گرفتن کیفیت و دوام قیمت بسیار بالایی نسبت به نمونه های مشابه دارند و عموما برای مصارف صنایع بزرگ و کارخانجات توجیه دارند . از این رو اگر کاربری شما خانگی یا کارگاهی است سراغ ابزارآلاتی بروید که مقرون به صرفه باشد.

 

خدمات پس از فروش و گارانتی

ویژگی مهم دیگری است که برخی برند های مطرح بازار دارا می باشند، دسترسی راحت به قطعات یدکی محصولات و امکان عودت محصول در صورت معیوب بودن است.

 

ابزار مورد نظر به سفارش کشور خاص است یا تولید آن کشور ؟

از نظر بسیاری از فروشندگان معتبر که سالهاست در این رابطه فعالیت می کنند، محصولات ارائه شده به سفارش اروپا و آمریکا است و به علت شرایط موجود بسیاری از آنها باوجود نمایندگی انحصاری قادر به واردات نیستند.

اقلام همراه

نکته ی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که زمانی که شما ابزاری را می خرید در حقیقت مجموعه ای از ابزار را خریده اید ، از این رو در هنگام خرید به اقلام همراه گزینه های مورد نظر خود توجه داشته باشید

لزوم خرید از یک برند بدلیل کاهش هزینه های اضافی

برخی از کارشناسان معتقدند به سراغ برندی بروید که بتواند اکثر نیازهای شما را برطرف کند، زیرا در مورد اقلام مشابه مانند شارژر و … نیازی به خرید مجدد نخواهد بود

از طرفی دیگر برخی دیگر معتقدند که با پیشرفت تکنولوژی و جهانی بودن مته ها، بیت ها و اکثر لوازم جانبی، پایبندی به یک برند خاص تأثیر چندانی ندارد.

و البته توجه به کیفیت با در نظر گرفتن تجربه سایر مشتریان


   برندهای ابزارآلات تولیدی آمریکا

 

۱ . دیوالت

دیوالت

  • معرفی

شرکت دیوالت یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شرکت های امریکایی تولیدکننده ابزار است که از سال ۱۹۲۳ شروع به کار کرد. این شرکت توسط ریموند دیوالت، مخترع اره بازویی، فعالیت خود را آغاز کرد.این برند زیرمجموعه شرکت مادر بلک اند دکر می باشد. این کمپانی ۷ کارخانه در شهرهای مختلف آمریکا تاسیس نموده که محصولاتی با کیفیت تولید و عرضه می نمایند. این برند توانسته است عنوان بهترین مارک ابزار را برای سال ۲۰۱۹ به دست آورد.

  • کارکرد

و در زمینه ی ابزار آلات نجاری و دستی و صنعتی برای امور ساختمانی و تاسیسات و کارگاه های نجاری تولید می کند. امروزه سبد محصولات دیوالت شامل صدها ابزار قدرت برقی و بی سیم است که از بین آن ها می توان به انواع دریل و اره های مختلف، لیزر، سنباده و بسیاری از شرکت های دیگر اشاره کرد. شرکت دیوالت به تولید ماشین های چمن زنی، رادیوها و پنکه های مخصوص نیز پرداخته است. این شرکت علاوه بر تولید ابزارآلات اصلی، به تولید لوازم جانبی ابزار از جمله مته های مختلف، پایه های اره، جعبه ابزار، کیف ابزار  و … پرداخته است.

  • مزایا

این برند تولیدکننده ابزار بسیار باکیفیت و با فناوری پیشرفته است که روز به روز بر تولید ابزارهای تخصصی می افزاید. ابزارآلات این برند دارای ارگونومی خاصی است که به کاربران امکان می‌دهد که به راحتی از این ابزار آلات استفاده کنند. این موضوع باعث می‌شود کاربر در هنگام استفاده کمتر خسته شود و زمان بیشتری به کار خود ادامه دهد. این برند با داشتن گارانتی بسیار قوی سه ساله خود در نظر کاربران امریکایی خود. بسیار محبوب شود

  • معایب

 محصولاتی که دارای سری ۱۲ ولتی است قدرت کافی ندارند.

  •    جمع بندی

 در سالهای اخیر دیوالت توانسته خود را به خوبی در بازار ابزار شارژی نشان دهد. گاهی اوقات این شرکت تنها برای رقابت ابزار خود را به روز میکند و گاهی نیز ابزار نوین وارد بازار میکند. ظاهراً در داخل این شرکت تغییراتی اعمال شده است. زیرا این تولید کننده دیگر به دنبال گسترش سری ۲۰ ولتی خود نیست بلکه سعی این شرکت در ارتقا کیفیت محصولات خود است.

–           محصولات مطرح

 دریل براشلس ۳ سرعته این شرکت از بهترین محصولاتش در بین حرفه ای ها است.

 

۲. Black & Decker

بلک اند دکر

  • معرفی

در سال ۱۹۱۰ این برند شروع به کار کرد و نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه دارد. با دریل برقی قابل حمل توجه همه را به خود جلب کرد. این برند یک شرکت مادر است که دارای شرکت‌های Irwin Tools ، Craftsman ، Lenox ، Porter-Cable ، Proto ، Bostitch ، Vidmar و چندین شرکت دیگر است. در سال ۱۹۱۷ با طراحی مته هایی که وزن سبک تری نسبت به نمونه های موجود در آن زمان داشتند (با قطر ۵ اینچ) شهرت بالا یافت و حتی در آن سال به خاطر ثبت آن مته جایزه نیز دریافت کرد.همان طور که گفته شد، در سال ۱۹۶۰ این شرکت، شرکت دیوالت را خریداری کرد و به تولید نیاز روز جامعه و مصرف کننده ها پراخت.

  • کارکرد

تمرکز این برند تولید ابزارآلات برای مصارف خانگی است. این شرکت عمدتاً بر روی مته ها، سنباده ها و پیچ گوشتی ها متمرکز است . همچنین در راستای این هدف تجهیزات فضای باز مانند ماشین چمن زنی و امروزه جاروبرقی و توستر را هم در اختیار خود قرار داد. این شرکت همچنین یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ، قفل‌های‌ایمنی (تحت نام‌ های ویکست، بالدوین و ویسر)، محصولات تزئینی و عمومی (تحت نام بالدوین) و سیستم‌های مونتاژ (تحت نام امهارت) است.

  • مزایا

قدرت بسیار بالای محصولات که نشان از توان بالای دستگاه است که سبب صرفه جویی در زمان می شود. در مورد محصولات شارژی، ساختار شارژدهی دستگاه به گونه ای است که حتی بعد از چندبار استفاده کردن،  زمان شارژدهی محصول کم نخواهد شد.

  • معایب

در مورد محصولات شارژی به جهت قدرت بسیار بالا، زمان شارژ دهی کوتاه است.

  • جمع بندی

کیفیت ، قدمت و نوآوری این شرکت سبب محبوبیت این شرکت صد ساله شده است. . بلک اند دکر بهترین برند ابزار مشترک صنعتی و آشپزخانه است.

  • محصولات مطرح

جاروشارژی

 

۳. میلواکی

میلواگی

  • معرفی        

وقتی جمله بهترین برند ابزار را می شنویم، حتماً نام میلواکی به یادمان خواهد آمد. این شرکت در سال ۱۹۲۴ در ویسکانسین تأسیس شد و از زمان تأسیس، مالک های زیادی را تغییر داده است. این برند توسط صنایع Techtronic مالک هنگ کنگزی از مارک های Ryobi و Hoover  ایالات متحده در سال ۲۰۰۵ خریداری شده است.شرکت میلواکی با ساخت اولین دریل برقی سبک در سال ۱۹۲۴، با عنوان Hot-Shooter شناخته شد.

  • کارکرد

 محصولاتی که میلواکی برای اولین بار آن را در ابزارآلات خود ارائه کرد، می توان به ساخت اولین دریل سرکج جهان در سال ۱۹۴۹، ساخت ترمز ایمنی برای انواع فرز در سال ۱۹۴۹، ساخت دریل با گشتاور بالا ، استفاده از باتری های لیتیومی در ابزارآلات در سال ۲۰۰۵ و معرفی خط های تولید ۱۲ ولتی و ۱۸ ولتی با استفاده از باتری های لیتیوم یونی در سال ۲۰۰۸  اشاره کرد. شرکت میلواکی همچون شرکت دیوالت، از محبوبیت زیادی بین پیمانکاران برخوردار است.

  • مزایا

میلواکی تولیدکننده ابزارآلات با کیفیت بسیار عالی است،  دارای سری ۱۸ ولتی و سری ۱۲ ولتی فوق العاده است. از دیگر محصولات باکیفیت میلواکی تولید ال ای دی بی نظیر است. این تولید کننده در تولید ابزار خود از نوآوری روز استفاده می کند. و همچنین وارد کننده نوآوری های بی نظیری همچون کاپشن های حرارتی به بازار است.  از بهترین تولید کننده های ابزار شارژی دنیاست. طول عمر باتری های این برند بسیار خوب است

  • معایب

 باطری های ۱۸ ولتی این شرکت برای تولید انرژی نسل جدید ابزار های برقی قدرت کافی ندارند بنابراین این شرکت هنوز ابزارآلاتی چون فارسی بر ویا پروفیل بر شارژی را وارد بازار نکرده است.

  • جمع بندی

 ابزارآلات شارژی میلواکی بسیار جذاب هستند. هردو سری ۱۸ و ۱۲ ولتی محصولات این شرکت علاوه بر محصولات پایه و اساسی ابزارآلات مورد نیاز حرفه تخصصی را نیز ارائه میکند. از محصولات این برند می توان در سخت ترین شرایط استفاده کرد

  • محصولات مطرح

 کل ابزارهای شارژی این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند اما در بین همین محصولات سری جدید محصولات ۱۸ ولتی از کیفیت بالاتری برخوردارند.

 

۴. کرفتس من

 

کرفتس من

  • معرفی

اگر شما به دنبال ابزار مکانیکی هستید که عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد نمی توانید به سادگی از نام کرفتس من عبور کنید. محصولات آنها در ایالات متحده ساخته می شود. اگرچه بحث های متعددی در مورد برخی از ابزار کرفتس من که در خارج از ایالات متحده ساخته می شوند، وجود دارد. یکی از بزرگترین مزیت ها در این برند مقرون به صرفه بودن است و گارانتی مادام العمر که نمی توانید نادیده بگیرید. این شرکت در سال ۲۰۱۷ با مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار به شرکت بلک اند دکر واگذار شد ولی بلک اند دکر این اجازه را به sears داد که تا ۱۵ سال آینده به بازاریابی در فروشگاه های خود ادامه دهد. این شرکت هم مانند شرکت دیوالت، سبد سهام شرکت استنلی بلک اند دکر است. این شرکت توسط یک خرده فروش به نام Sears در سال ۱۹۱۷ شروع به فعالیت کرد.

  •   کارکرد

این شرکت مانند شرکت بلک اند دکر، به جای هدف قرار دادن مصرف کنندگان حرفه ای، مصرف کننده های خانگی را هدف قرار داده است. تولید کننده ابزارآلات برقی سیم دار و بی سیم یا شارژی، انواع ابزارهای دستی ، انبر، انواع اره دستی، کاتر، پیچ گوشتی، انواع دستگاه های هرس، جاروبرقی های صنعتی و. …. است

۵. ریجید

ریجید

  • معرفی

شرکت ریجید به دلیل تنوع بسیار بالا و کیفیت عالی محصولاتش به عنوان یکی از شرکت های معتبر و نامدار آمریکایی در زمینه تولید انواع ابزار کارگاهی و تجهیزات تاسیساتی میباشد . ریجید فعالیت خود را از سال  ۱۹۲۳ در منطقه ای به نام ریج ویل ایلت اوهایو با ساخت آچار لوله گیر آغاز نمود ، از آن زمان تا به امروز نام این شرکت در صنعت ابزار سازی مقارن شده است با مرغوبیت و کیفیت بالا. برند ریدگید به دلیل اختراع آچار لوله قرمز افسانه‌ای خود مورد توجه همگان قرار گرفت. محصولات این برند توسط حرفه‌ای‌های صنعت ابزار آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد ریدگید در سال‌های اخیر محصولات خود را در خارج از کشور آمریکا یعنی در کشور هنگ‌کنگ تولید می¬کند. با توجه به اینکه این محصولات این برند در هنگ‌کنگ ساخته می‌شود ولی کیفیت آن‌ها تغییری نکرده است.

  •  کارکرد

انواع ابزارهای اندازه گیری، انواع ابزار دستی و برقی نظیر ترازها، خط کش‌ها ، چکش ها، انبردست ها، اره ها، آچارهای گوناگون ، آچار شلاقی، آچار دو دسته، لوازم و ابزار لوله کشی ، ابزار تراشکاری، پایه‌های لوله کشی، لوله گیر زنجیری، حدیده برقی، لوله خم کن‌های دستی، لوله بر،پرس کابل شو ، کمپرسورهای هوا، فیلترها و لوازم جانبی ، ابزار آلات لوله‌کشی آب و فاضلاب‌ها و… نام برخی از تولیدات این شرکت میباشد. تمرکز اصلی این برند در ساخت ابزار لوله کشی است و تقریباً هر چیزی را که یک لوله کش به آن نیاز دارد می‌سازد. در سال اخیر ریدگید وسایل صنایع تهویه مطبوع را نیز تولید می‌کند.

  • مزایا

اگر به دنبال ابزارآلات قدرت ابتدایی هستید، این شرکت می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این برند به دلیل داشتن ضمانت نامه مادام‌العمر یک سروگردن از بقیه برندها بازار بالاتر است.  این برند تولیدکننده سری ۱۸ ولتی در حال رشد با برخی ابزارآلات نوین است . تعادل مناسب بین کیفیت و قیمت. از دیگر ویژگی های مثبت این برند است این برند نوآوری‌هایی دارد که در برندهای دیگر قابل مشاهده نیست به همین دلیل است که بعضی از کاربران آن را به عنوان مارک اصلی یا مارک ثانویه خود انتخاب می‌کنند.

  • معایب

سری ۱۸ ولتی نسبت به رقبای خود گستردگی ندارد. سری ۱۲ ولتی بسیار محدود است.

  •  جمع بندی

ریدجید برندی است که در سالهای اخیر توانسته خود را به خوبی نشان دهد. اگر نیازهای ساده ای دارید و تنها ابزاری میخواهید که کار شما را به سادگی انجام دهد ابزارآلات ریدجید میتواند انتخاب خوبی باشد. برخی از ابزار این شرکت مثل کمپرسور بیسیم میتواند مصرف کنندگان دیگر برندها را متقاعد کند که تعدادی از محصولات این شرکت را نیز خریداری کنند.

  •  محصولات مطرح

کمپرسور هوا بیسیم

 

 

۶. کوبالت

کوبالت

  • معرفی

این شرکت توسط یک خرده فروش تأسیس شد. این شرکت هم برای حرفه ای ها و هم برای مصرف کننده های خانگی، ابزارآلات زیادی را تولید کرده است. محصولات کوبالت آنقدر ارزان هستند که برای مصرف کننده های خانگی بسیار جذاب به نظر می رسند. این محصولات علاوه بر قیمت، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند

  • مزایا

سری ۲۴ ولتی براشلس این برند، خود را بسیار توانا و قدرتمند نشان داده است. همچنین باطری های اضافه برای این سری از ابزارآلات شارژی از قیمت مناسبی برخوردار هستند. به گفتی یکی از مصرف کنندگان اره افقی بر این برند:  »این اره به کار خود ادامه میدهد؛ برش آخر دقیقاً به همان تمیزی برش اول است«

  • معایب

کوبالت سعی در گسترش سری ابزار ۲۴ ولتی خود میکند اما همچنان این ابزار فقط ابزار اصلی مثل دریل، پیچ گوشتی و ارّه را شامل میشود. این سری از ابزار تقریباً به تازگی وارد بازار شده اند و هنوز مصرف کنندگان خانگی را هدف قرار داده اند و برای مصرف حرفه ای پیشنهاد نمیشوند؛ به همین علت شاید خیلی سرعت رشد زیادی نداشته باشد.

  • جمع بندی

این شرکت اساساً سری ۱۸ ولتی و ۲۰ ولتی خود را رها کرد که کلا از نظر برندینگ متفاوت بود. اما به نظر نمی آید که به زودی این شرکت قصد تغییری داشته باشد.تا کنون مشکل و شکایت خاصی از محصولات این شرکت نشده است.

  • محصولات مطرح

سری ۲۴ ولتی کوبالت بسیار پر قدرت بوده و از سری ابزارآلات موفق در بازار جهانی میباشد.

 

 برند ابزارآلات تولید ژاپن

۱. ماکیتا

ماکیتا

  • معرفی

مرکز این شرکت در شهر آنجو از کشور ژاپن می باشد و کارخانه جاتی در کشورهای برزیل، کانادا، چین، ژاپن، مکزیک، رومانی، انگلیس، آلمان و ایالات متحده دارد و یکی از پر فروش ترین شرکت های ابزار شناخته شده است.

ماکیتا یکی دیگر از برندهای برتر ابزار آلات در دنیا است.ماکیتا مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند را به دنیا ارائه کرده است. این برند فعالیت خود را در سال ۱۹۱۵ از کشور ژاپن آغاز کرد و در سال ۱۹۵۸ به عنوان برند ابزار آلات وارد دنیای ابزار شد.در سال‌های اول ماکیتا فعالیت رو خود را بر روی ابزار آلات ساختمانی متمرکز کرد اما در نهایت با پیشرفت فناوری محصولات خود را متنوع کرد.

  • کارکرد

امروزه ماکیتا انواع وسایل از قبیل میخ، قیچی، مته، چکش دوار، انواع اره، برش میلگرد، تسمه ابزار، تجهیزات محافظ و… را در دستور کار تولید خود دارد. ماکیتا بهترین موتورهای خود را با عملکرد بالا تولید می‌کند و میلیون‌ها دلار سرمایه گذاری می‌کند تا به عنوان رقیب برای شرکت‌های آمریکایی باقی بماند.این شرکت تا به امروز، محصولات زیادی که برای کارهای ساختمانی یا کارگاه لازم است، از قبیل انواع دریل، اره، سنباده و انواع ابزارآلات پنوماتیک را در کارنامه خود دارد.

  •  مزایا

 گستره بسیار بزرگی از انواع ابزارآلات شارژی، شارژ سریع باطری ۱۸ ولتی، پلتفرم اصلاح شده ابزارآلات ۱۲ ولتی، این برند همیشه در حال نوآوری و ارائه محصولات نوین میباشد.

  • معایب

 گاهی اوقات سازگاری این شرکت به نیاز های صنعتی کند است. همچنین در برخی از محصولات انواع مدل های ارائه شده از این برند بسیار زیاد بوده و انتخاب را از میان این دستگاه ها مشکل میکند.

  • جمع بندی

 ابزار ماکیتا به دلیل قدرت و شیک بودن در سراسر جهان شناخته شده هستند. این محصولات در سراسر جهان و بدون افت کیفیت تولید می‌شوند. ماکیتا از فناوری‌های پیشرفته و بسیاری از سیستم‌های محاسباتی استفاده می‌کند تا ابزار آلات آن در بازارهای رقابتی بهترین باشند. محصولات ماکیتا بسیار رقابتی هستند و این شرکت همیشه با ارائه محصولات نوین سعی میکند مشتریان خود را تا حدی راضی نگاه دارد.

  • محصولات مطرح

ماکیتا در حال بیرون دادن اورفرز جدیدی میباشد که میتواند ابزار خوبی در بازار باشد. محصولات اکس۲ این شرکت نیز که نیرو خود را از ۲ عدد باطری ۱۸ ولتی تامین میکنند نیز از طرف مصرف کنندگان مورد رضایت قرار گرفته است.

 

۲. هیتاچی

هیتاچی

  • معرفی

هیتاچی ساخت ژاپن است و از بهترین برند ابزار و یراق در کشور به شمار می آید. این شرکت در تولید لوازم خانگی نیز محبوبیتی دارد و دارای استانداردهای جهانیست. این برند کار خود را از سال ۱۹۱۰ آغاز کرد و از محصولاتی با کیفیت بسیار بالا برخوردار است.

  • کارکرد

این شرکت مطرح تولید کننده انواع محصولات برقی و شارژی، وسایل الکترونیکی، پمپ و کمپرسور، دمنده و مکنده و تولید کننده لوازم خانگی است.

  • مزایا

در هیتاچی با تولید سری ابزار فوق العاده ۱۸ ولتی خود توانسته در بازار ابزار شارژی خود را به خوبی نشان دهد.

  • معایب

 گزینه های زیادی هنگام خرید این برند پیش روی شما قرار ندارد و تنها تعدادی ابزارهای اصلی و لوازم آن موجود میباشد.

  • جمع بندی

 همانند بوش هیتاچی نیز تعدادی محصول موفق دارد اما این محصولات راه درازی دارند تا بتوانند محصولات رتبه اول باشند. هیتاچی هنوز نتوانسته به حدی از نوآوری و فناوری برسد که بتواند با تولید کنندگان بزرگ این صنعت رقابت کند.

از آنجایی که اکنون تنها بخش کوچکی از هیتاچی به تولید ابزار برقی و شارژی میپردازد این پتانسیل در این شرکت وجود دارد که در صورت سرمایه گزاری بیشتر و تمرکز روی این بخش از صنعت، هیتاچی بتواند بخش بزرگتری از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. در ارتباط با شرکت هیتاچی دو مسئله مهم وجود دارد. یکی آنکه محصولات هیتاچی در مقایسه با دیگر تولید کنندگان به راحتی در دسترس همه قرار ندارد و مسئله دیگر آنکه هیتاچی و متابو (که به تازگی توسط هیتاچی خریداری شده) توسط شرکت سرمایه گزاری خریداری شده اند و این مسئله ممکن است بر آینده این شرکت تاثیر گذار باشد.

–           محصولات مطرح

 پکیج آچار بکس ۱۸ که به همراه رادیو هست از محبوبیت خاصی برخوردار است.

 

۳. ریوبی

ریوبی

  • معرفی

ریوبی یکی دیگر از برندهای تولیدکننده ابزار ژاپنی است که همانند میلواکی، بسیاری از بخش های آن متعلق به صنایع Techtronic، مالک هنگ کنگی است. ابزار آلات ریوبی به صورت انحصاری فقط توسط فروشگاه Home Depot صورت می گیرد.ابزار ریوبی نگاه متفاوتی نسبت به افراد دارد.رنگ سبز روشن و سیاه علامت تجاری ابزار قدرتی ریوبی می باشد.ریوبی تنوع بسیار خوبی از ابزارها را دارد که نه تنها برای شما کیفیت به ارمغان می آورد بلکه قدرت خرید بسیار خوبی هم خواهید داشت.برای اکثر افرادی که بودجه نسبتاً زیادی ندارند شاید ابزار ریوبی یک انتخاب بسیار مناسب باشد.

  • کارکرد

برخلاف محصولات میلواکی که برای پیمانکارن و افراد حرفه ای طراحی شده است، این شرکت برای مصرف کنندگان خانگی انتخاب مناسبی است. محصولات این شرکت در برابر برندهای ذکرشده ضعیف تر هستند و برای کارهای طولانی و مداوم مناسب نیستند.

  • مزایا

 تعادل بسیار بالای قیمت و کیفیت، برخی از محصولات این شرکت برای کارهای سنگین صنعتی مناسب نیستند.

  •  جمع بندی

ریوبی بیشتر به عنوان برند مورد نظر خانه داران شناخته شده است که به ابزار خیلی سنگین صنعتی نیازی ندارند و قیمت و طول عمر دستگاه مد نظرشان است.

  • محصولات مطرح

میخکوب

 برند ابزارآلات تولیدی اروپا

۱. بوش

بوش

  • معرفی

این شرکت آلمانی توسط رابرت بوش در سال ۱۸۸۶ در اشتوتگارت تأسیس شد، این برند اکنون در بسیاری از خانه‌ها و کارگاه‌ها نام آشنایی است. این شرکت معروف به بزرگترین تامین کننده ابزارآلات خودکار در جهان است. در ایران محصولات بوش را با لوازم خانگی و ابزار آلات می شناسند اما در واقع این کمپانی، تولیدکننده ابزار خودکار، ابزار صنعتی، ابزار ساختمانی، مشاوره در توسعه شهری و … می باشد که همه به صورت هولدینگ مدیریت می شوند.

برند بوش در حالی دارای کیفیت محصولات است که ۹۰ درصد سهام این برند آلمانی متعلق به یک سازمان خیریه به نام Robert Bosch Stiftung  می‌باشد. کیفیت، عملکرد، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری ابزارهای بوش محصولات آنها را از سایر رقبا متمایز می‌کند. یکی از دلایلی که این مارک طرف‌داران زیادی دارد به دلیل ارزان‌تر بودن آنها از اکثر مارک‌ها است.

قیمت پایین محصولات این برند به دلیل استفاده از نیروی کار ارزان قیمت از سایر برندها می‌باشد، ابزار آلات این برند هم اکنون در چین و مکزیک تولید می‌شود.اما این قیمت پایین باعث نشده است که قوانین سخت‌گیرانه‌ای در خصوص کیفیت محصولات خود نداشته باشد و محصولات این برند کیفیت خود را حفظ کرده و کیفیت آن‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

اما برند بوش با رقبای آمریکایی خود مطابقت ندارد و برخی از محصولات آن هیچ گاه به بازارهای آمریکا راه پیدا نمی‌کند.

محصولات این شرکت گران تر و باکیفیت تر از محصولات ریوبی، کرفتس من و کوبالت هستند. این شرکت بزرگ ترین تولیدکننده لوازم خودکار در جهان است.اما برای آماتورها و کارهای سبک بسیار مناسب است. بوش تمام تلاش خود را برای وارد شدن به بازار ابزارآلات حرفه ای می کند و طیف گسترده ای از ابزارآلات را شامل می شود.

  •  مزایا

از ویژگی های مثبت این شرکت می توان کارایی بالا و قابل اطمینان بودن آن را برشمرد. همچنین سری ۱۲ ولتی و ۱۸ ولتی بسیار خوب، به طور کلی برند بسیار خوبی است. بوش برتری قیمت نسبت به برندهای امریکایی دارد و این شرکت محصولات خود را سه ساله ضمانت می‌کند و محصولات برقی آن ۲ سال گارانتی باتری دارند.

  • معایب

 نسبت به رقیبان خود این تولید کننده در این زمینه نوآوری زیادی ندارد و کیفیت این محصولات در مقابل برندهای امریکایی در مرحله دوم قرار دارد .

  • جمع بندی

 بوش همچنان به ارائه ابزار با کیفیت ادامه میدهد و هر از چندگاهی ابزار خود رو بروزرسانی میکند و ارتقاء میدهد. در گذشته این تولید کننده با ارائه ابزارهای نوین در جهان شناخته شده بود اما امروزه این شرکت دیگر مثل گذشته در نوآوری مطرح نیست. ظاهراً تلاش رقیبان خود را نادیده میگیرند یا به کلی فراموش کرده اند. در یک کلام می‌توان گفت که آنچه از کیفیت ابزار آلات انتظار دارید می‌توانید در برند بوش ببینید.

  • محصولات مطرح

سیستم شارژ القائی، دریل با محافظ ضد پس زدن، سری ابزار ۱۲ ولت فوق العاده

۲.آاگ 

آاگ

  • معرفی

یک برند آلمانی است که در سال ۱۸۸۳ در شهر برلین آلمان تأسیس شد.. این کمپانی یکی از پرسابقه ترین کمپانی های های تولید ابزارآلات در جهان و پیشگام در تولید ابزارآلات می باشد که به نوآوری در طراحی مشهور است. از ویژگی هایی که این شرکت را برجسته نموده است، تغییر روش های سنتی تولید و طراحی ابزار آلات با استفاده از تکنولوژی و هنر است.

شرکت aeg یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات برقی و بهترین برند ابزار برقی در سراسر دنیا است امیل راتناو، شرکت آاگ را تأسیس کرد و به تولید تجهیزات برقی ضروری آن زمان از جمله لامپ، موتور و ژنراتور پرداخت. این برند در توسعه و پیدایش بسیاری از تکنولوژی های برقی نقش به سزایی داشته است. شرکت آاگ تولیدکننده اولین سشوار صنعتی، اولین لوکوموتیو برقی و بسیاری از محصولات دیگر  است.

در حال حاضر محصولات آاگ (AEG) در تمامی دسته بندی ابزارآلات، تماماً تحت لیسانس گروه الکترولوکس تولید و عرضه می شوند. ابزارآلات این کشور نیز در کشورهای مختلف از جمله چین، تایوان و … تولید می شوند.

 

 

۳. متابو

متابو

متابو نزدیک به ۴۰ سال می باشد که وارد بازار ایران شده است.کارخانه اصلی این شرکت در شهر نورتینگن آلمان دایر است و جالب است بدانید که در شهر مپن آلمان نیز واحدهای صنعتی تولید ابزارآلات برند متابو راه اندازی شده است. این شرکت خط تولیدی نیز در کشور چین راه اندازی کرده اما تمامی مراحل ساخت و کنترل کیفیت توسط متخصصین آلمانی صورت می گیرد. از دیگر نکات جذاب این شرکت دریافت نمایندگی های فروش در بیش از ۱۲۰ کشور دنیا می باشد. شرکت متابو، موفق به تاسیس ۲۵ شعبه مدیریت منطقه ای در کشورهای استرالیا،ایالات متحده و چین شده است که اداره تمامی این شعب به عهده مدیران متابو می باشد.

۴ .اسکیل

اسکیل

  • معرفی

از معروف ترین و معتبرترین شرکت های تولید ابزارآلات برقی در جهان به شمار می رود که  حدود ۴۰ سال است که وارد بازار ایران شده است و ۲۵ شعبه مدیریت منطقه ای در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده و چین دارد، که اداره آنها به عهده مدیران متابو می باشد. لازم به ذکر است که کارخانه اصلی این شرکت در شهر نورتینگن آلمان می باشد.

این برند در سال ۱۹۲۶ فعالیت خود را در اورلئان آغاز کرد. این شرکت در اصل یک شرکت آمریکایی است و حتی می توان به جرئت گفت که یکی از تولیدکنندگان برتر حوزه ابزار قدرت به شمار می رود. این شرکت در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت بوش خریداری شد و دفتر مرکزی آن به آلمان منتقل شد.

بخش قابل توجهی از شهرت اسکیل مربوط به اره دایره ای Skilsaw Model ۷۷ است که در سال ۱۹۳۷ به بازار جهانی معرفی شده است. بسیاری بر این باورند که این اره آمریکا را ساخت.

  • مزایا

 کیفیت عالی محصولات و کارایی آن ها می باشد که در بین هواداران این برند بیان شده است.

  •  معایب

 تعداد محصولات ارائه شده ی این برند از ضعف هایی است که مشتریان اعلام کرده اند.

  •  جمع بندی

متابو توانسته در سالهای اخیر محصولات خوبی وارد بازار کند اما همچنان بسیاری از ابزارهایی که مصرف کنندگان نیاز دارند در گستره محصولات این شرکت وجود ندارد. سری ۱۸ ولتی این برند در اروپا کامل است اما در کشور های دیگر محدودیت دارد.

–           محصولات مطرح

این شرکت برای فرزها و دریل پیش گوشتی هایش شهرت دارد. برای شناخت تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

دریل شارژی بخریم یا پیچ گوشتی شارژی 

 

۵. هیلتی

هیلتی

  • معرفی

شرکت هیلتی برای یک شرکت آلمانی زبان بنام لیختن اشتاین است. معروف ترین محصول این شرکت چکش های تخریب آن هستند که در سال ۱۹۶۷، مدل TE۶۷ آن را به بازار عرضه شد. حتی نام چکش تخریب با نام هیلتی نیز شناخته می شود. امروزه دریل های چکشی با جعبه قرمز رنگ این شرکت نیز، شناخته شده ترین محصول آن به شمار می روند. امرزوه این شرکت به توسعه و تولید محصولاتی مناسب ساخت و ساز می پردازد.

اگر برای انجام کارهای تخصصی مثل تخریب و یا کنده کاری به ابزاری نیاز دارید، می توانید از برندهایی مثل هیلتی استفاده کنید.

 

۶. فستول

فستول

  • معرفی

فستول یک برند آلمانی ابزار آلات است و یکی از برندهای برتر ابزار آلات از نظر بسیاری از کاربران است . فستول  علاوه بر داشتن چند کارخانه در آلمان، برخی از ابزارهای خود را در جمهوری چک تولید می‌کند. علاوه بر این، برند فستول کارخانه‌ای در ایالات متحده آمریکا دارد.

این برند بهترین مارک ابزار قدرت است. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط استول و فزر تاسیس شد. بخش ابزار این شرکت بعداً به آنچه امروزه به عنوان فستول معروف است تبدیل شد.

موفقیت بزرگ این برند تولید اولین اره برقی قابل حمل در جهان در سال ۱۹۲۷ است. امروزه این شرکت بیشتر به خاطر اره‌های برقی و سایر ابزارهای نجاری شناخته شده است. در حالی که امروزه، فستول طیف گسترده‌ای از ابزارها و لوازم جانبی مانند جعبه ابزارها را تولید می‌کند.

  • مزایا

کیفیت بالا، کارایی بالا، خصوصیات و ابزاری که دیگر برند ها ندارند و یا نمیتوانند به خوبی استفاده کنند. از مزایای برند فستول می‌توان به ابزارهای منحصر به فرد، کیفیت خوب و شهرت خوب این برند اشاره کرد.

  • معایب

 محدودیت گستره محصولات  و قیمت بالای آن باعث شده است که در دسترس بسیاری از کاربران قرار نگیرد.

  • جمع بندی

 زمانی که محصولات شارژی فاین یا فستول را خریداری میکنید معمولا ابزاری که به دست می آورید از محصولات مشابه رقبا کیفیت بالاتری دارند. اما با محدود بودن انواع ابزارآلات این برندها مصرف کنندگان برای بدست آوردن بقیه ابزار مورد نیازشان باید به دیگر تولید کنندگان روی آورند.

  • محصولات مطرح

اره همه کاره فاین و اره میزی فستول از ابزارآلات بینظیر این برندها میباشند که تاکنون رقیبی نداشته اند.

 

۷. کارچر

کارچر

از شناخته شده ترین برندهای  آلمانی بوده که در زمینه تولید تجهیزارت نظافتی فعالیت دارد. این کمپانی ۲۱ کارخانه در ۱۸ کشور با توان تولیدی ۳۰۰۰ نوع محصول را دارد و به همین دلیل  می توان گفت جزء بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های نظافتی، در جهان است.

 

۸. آنووی

آنووی

یک برند ایتالیایی است که در زمینه تولید پمپ، جارو برقی صنعتی و کارواش فعالیت دارد. این شرکت یکی دیگر از شناخته شده ترین شرکت های جهان می باشد. این شرکت، یک شرکت ایتالیایی است که به طور تخصصی به تولید پمپ، جارو برقی صنعتی و کارواش های خانگی و صنعتی می پردازد.

  برند ابزارآلات تولیدی چین

کالایی که در کشور چین تولید شده است؛ الزاما بی کیفیت نیست. کارخانجات این کشور بنا به نوع سفارش؛ کالاها را تولید می کنند. متاسفانه چون تجار ایرانی اقدام به واردات و سفارش کالاهای چینی در همه زمینه ها کرده اند؛ این طرز فکر که در ذهن بسیاری از ما شکل گرفته که کالای چینی بی کیفیت می باشد. اما باید اقرار کرد که در صورت سفارش کالای مرغوب به کارخانه های چینی؛ محصولات آنها به راحتی قابل رقابت با محصولات آمریکایی و اروپایی است، اما با این تفاوت که با قیمت مناسب تری می توان خریداری کرد.

۱. رونیکس

رونیکس

ابزار رونیکس یکی از تولیدکنندگان  ۲۰ ساله برتر و محبوب در زمینه تولید انواع ابزارآلات است که در طی سالیان مختلف توانسته با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، جایگاه خود را در بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی ابزارآلات تثبیت کند. این برند بیش از ۵۰۰ تولید کننده دارد و تمامی محصولات مطابق با استاندارد های بین المللی ساخته می شوند و نظارت فنی دقیق در تمامی مراحل تولید انجام می گیرد. در ضمن این برند خدمات پس از فروش گسترده ای ارائه می نماید.

 ابزار برقی رونیکس در تایوان، کره جنوبی و چین، ابزار بادی آن  در کره جنوبی و تایوان، ابزار دستی در چین، ترکیه، استرالیا، تایوان و اسپانیا، ابزار برشی و سوراخکاری در فرانسه و آلمان و ابزار دقیق آن در کره جنوبی تولید می‌شوند. این تقسیم کار و وظایف به این معنا نیست که محصولی که در چین تولید می‌شود کیفیتی پایین‌تر از محصول استرالیایی دارد بلکه تنها برای تخصصی عمل کردن کارخانه‌ها و نظارت بیشتر روی کیفیت محصولات است تا محصولات تولیدی از بالاترین درجه کیفی برخوردار باشند.

۲. توسن

توسن

ابزارهای برقی و شارژی توسن همچون دریل برقی ، فرز و مینی سنگ، اره‌های برقی و شارژی و …  در چین تولید و مونتاژ شده است. همچنین تعدادی از انواع ابزاردستی و کارگاهی در کشورهای چین و هند و بعضی از محصولات مثل جعبه بکس‌های توسن در تایوان تولید می شود. در این بین برخی از ابزارهای جانبی مثل مته ، تیغ اره ، مدل‌هایی از تراز دستی این برند ساخت آلمان است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد برند توسن که باید بدانیم

 

۳. کرون

کرون

 

شرکت کرون در سال ۱۹۸۳ میلادی تاسیس شده و هم اکنون دارای بیش از ۱۵ کارخانۀ زیر مجموعۀ خود جهت تولید ابزار برقی می باشد. کمپانی ابزار صنعتی کرون با بیش از ۲۵۰۰ نفر پرسنل و دارا بودن بیش از ۳۰ سال پشتوانۀ تجربی در زمینۀ تولید ابزار برقی و … یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزار برقی از جمله دریل برقی و… در کشور چین بوده و از پیشتازان در این رشته از صنعت در کشور های مختلف می باشد.

 

۴. هیوندای

هیوندای

 

از شناخته شده ترین شرکت های ابزار آلات می باشد که در ساخت محصولات از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده می نماید. خدمات پس از فروش با ۱۲۰ عاملیت مجاز در ۳۱ استان کشور دارد. هیوندای یکی از شناخته شده ترین شرکت های ابزار آلات می باشد که در ساخت محصولات از پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده می نماید.

 

۵. اینکو

اینکو

  • معرفی

برند جدیدی که از سال ۱۳۹۳ وارد ایران شده است. این برند در چین تحت لیسانس آمریکا تولید می شود که خیلی زود توانست جایگاه خود را پیدا کند به گفته شرکت، محصولات اینکو به بیش از ۵۰ کشور جهان، در قاره های آمریکا، اروپا و آسیا صادر می شود و قیمت ابزار الات اینکو در حد مناسبی قرار دارد.

این شرکت در زمینه ابزار برقی ، ابزار شارژی ، ابزار دستی، ابزار نجاری و … تولیدات خود را انجام می دهد که تولید در سطح A اروپا و آسیا می باشد.

  • مزایا

گستردگی انواع تولیدات شرکت اینکو جزو ویژگی های مخصوص آن است که چیزی بیش از ۱۰۰۰ قلم را در بر می گیرد. از خصوصیات جالب و برگزیده‌ی محصولات اینکو، طراحی صنعتی و بسته بندی باکیفیت آنهاست و این برند در این زمینه سطح بسیار بالایی از خود به نمایش گذاشته است به طوری که برای بسیاری از محصولات خود دارای گواهینامه ثبت اختراع شده است.

یک نکته مهم درباره خرید محصولات اینکو، داشتن خدمات پس از فروش رو به گسترش است و جور بودن قطعات آن خیال خریدار را تا حد مناسبی راحت خواهد کرد.

۶. ادون

ادون

ادون ساخت کشور چین است. و از جمله برندهای ابزار های برقی ارزان قیمت و از جمله پرفروش ترین ابزار آلات موجود در ایران به شمار می رود. دلیل این امر، عدم تناسب کیفیت و قیمت برند های ابزار موجود در بازار ابزار ایران پس از تحریم بوده که موجب عدم ارائه ابزار با کیفیت در قبال افزایش قیمت شده است.

 

برند ابزارآلات تولیدی ایران

در این قسمت قصد داریم تا شما را با برندهای ابزارآلات ایرانی آشنا سازیم و زمینه فعالیت هر یک را به تفکیک بیان نماییم.

۱.  محک

محک

شرکت البرز ابزار در سال ۱۳۶۱ در شهر صنعتی البرز شروع به کارکرده است. اولین محصولی این شرکت یک ماشین سنگ سنباده بوده و سپس با موفقیت این محصول، تولید انواع مختلف ماشینهای سنگ سنباده را ادامه داده است شرکت البرز ابزار با همکاری شرکت های هانینگ آلمان و هوپ الکتریک تایوان به ساخت و عرضه ابزار آلات برقی دست زده است و سپس همکاری هایی با کشورهای هنگ کنگ و چین داشته و بیش از ۲۰۰ نوع محصول تحت نام برند محک روانه بازار کرده است.
شرکت البرز نمایندگی انحصاری شرکت “آینهل آلمان” را هم داراست و توزیع محصولات این شرکت را در ایران انجام می دهد.
در سال ۱۳۹۰ تولید کمپرسورهای هوا با ظرفیت های مختلف در این شرکت به انجام رسیده و در سال ۱۳۹۲ تولید مجموعه دستگاه جوش سر به سر میلگرد با همکاری شرکت پویا گستر و چند شرکت ژاپنی در سابقه این شرکت موجود است.
بنا به گفته وب سایت شرکت البرز ابزار، این شرکت، مسئولیت نصب و راه اندازی ماشین آلات و همچنین خدمات پس از فروش تمام محصولاتی را داراست که با برندهای محک، آینهل ،ولف تک و بتر در بازار ایران عرضه می‌شوند.

  • کارکرد

این شرکت هم اکنون تولید کننده‌‌ی انواع ابزارآلات برقی و شارژی، ابزارهای رومیزی و پایه دار، تجهیزات کارگاهی، ابزار باغبانی، ماشین آلات مونتاژ و ماشین آلات چوب است.

 

۲. صدرا

صدرا

  • معرفی 

شرکت صدرا با سابقه ۱۴ در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی و نزدیک به ۲ سال پژوهش میدانی در کشورهای برتر سازنده ی ابزار دنیا مجموعه ای کامل از انواع ابزارهای برقی و اره های دستی است که می توانند نیاز هر صنعتگری را در تمام زمینه ها برطرف کند را تولید می کند.

  • کارکرد

انواع دریل ها ، اره ها ، فرز ها ، بتن کن ها ، چکش های تخریب و دستگاه های دیگر از مجموعه محصولات صدرا هستند که تنوع آن ها به ۵۰ قلم می رسد.

حدید برش

مجموعه تولیدی حدید برش تنها تولیدکننده ابزار برقی در ایران است که کلیه مراحل ساخت سنگ فرز و دریل اعم از قالب سازی، تزریق قطعات، ساخت قطعات، ساخت و سیم پیچی آرمیچر و بالشتک و … در داخل کارخانه انجام و تولید می‌شود.

به زودی سایت این تولید کننده در دسترس خواهد بود .

حال با بررسی موارد بالا و ویژگی هایی که برای برند های مختلف در جدول زیر بیان شده، براحتی می توانید هدف خود از خرید ابزار را مشخص نمایید و ابزار مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

 

برند

کشور تولید کننده قیمت کیفیت گارانتی رضایت از مشتری

دیوالت

امریکا خیلی بالا خیلی خوب سه ساله زیاد

میلواکی

امریکا خیلی بالا خوب ۳۶ ماهه( اطلس کوشا)

زیاد

کرفتس من

آمریکا

بالا

خوب

ناموجود در بازار

زیاد

ریدجید

آمریکا خیلی بالا خیلی خوب مادام العمر

زیاد

کوبالت

آمریکا بالا خوب ناموجود در بازار

زیاد

هیتاچی

ژاپن مناسب خوب ۱۲ماهه

زیاد

ریوبی

ژاپن مناسب خوب ۶ ماهه ( گل ابزار درخشان)

مناسب کارهای خانگی و کارگاهی

و عدم قدرت کلفی برای مصارف کارخانه ای

ماکیتا

ژاپن بالا خیلی خوب ۱۲ ماهه

زیاد

اسکیل

اروپا بالا خوب ناموجود در بازار

مناسب

هیلتی

اروپا بالا خوب ۲۰ سال گارانتی تولید

۲ سال گارانتی

۳ ماهه  گارانتی تعمیر

خیلی زیاد

انووی

اروپا بالا خوب

۶ ماهه

زیاد

کارچر

اروپا

بالا

خوب ۱۲ ماهه( کارن تجارت) زیاد
فستوول

اروپا

بالا خوب ۳ ماهه ( فرصت کیش)

زیاد

متابو

اروپا بالا خیلی خوب ۱۸ ماهه زیاد

بوش

آلمان بالا خوب ۱۲ ماهه

زیاد

آاگ آلمان بالا خوب ۲۵ ماهه(اطلس کوشا)

زیاد

رونیکس

چین ارزان خوب ۱۲ ماهه

مناسب

توسن

چین

ارزان

مناسب ۱۲ ماهه

مناسب

هیوندای

چین ارزان مناسب ۱۲ ماهه

مناسب

کرون

چین ارزان مناسب ۱۲ ماهه (اهدا کرون)

مناسب

محک

ایران ارزان مناسب ۱۲ ماهه

مناسب

صدرا

ایران

ارزان

مناسب ۶ ماهه

مناسب

حدید برش

ایران ارزان مناسب ۱۲ ماهه

مناسب

 

مقایسه انواع برندهای ابزارآلات مطرح براساس نظرسنجی ۲۰۲۰

بر اساس نظرسنجی گردآوری شده طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۰ می توانید بر اساس معیار مورد نظر یکی از برند های مطرح را خریداری کنید.

 

 از نظر دوام از نظر عملکرد از نظر ارگونومی از نظر نوآوری  ابزار بی سیم ابزار باسیم

میلواکی

میلواکی

دیوالت

میلواکی ماکیتا ماکیتا

ماکیتا

ماکیتا ماکیتا دیوالت میلواکی

فستوول

دیوالت

دیوالت میلواکی فستوول دیوالت

میلواکی

هیلتی

فستول

هیلتی/ بوش

ریوبی

ریدگید

هیلتی/ دیوالت

 

هیتاچی

هیلتی

هیلتی

 

جمع بندی

 

به طور خلاصه باید بگوییم که در جواب سوال این که چه محصولی را از چه شرکتی بخریم…..

بستگی دارد! که چه ابزاری را برای کدام رسته کاری نیاز دارید!

ابزارآلات DeWalt و Makita مناسب کارهای صنعتی و سنگین هستند و افرادی که به صورت طولانی مدت و حرفه ای از ابزار استفاده می کنند باید سراغ این شرکت ها بروند ، ازطرفی دیگر برای کارهای سبک مانند مصارف کارگاهی و خانگی برندهای Black & Decker و Craftsman  جوابگو هستند. و اگر بدنبال محصولات ارزان قیمت با کیفیت مناسب هستید باید سراغ محصولات چینی بروید. نکته ای که باید در نظر گرفت وضعیت در حال حاضر بازار ایران است. اگرچه برندهای تولید کننده زیادی در ایران وجود ولی اطمینان از اصالت محصول و دردسترس بودن خدمات پس از فروش عاملی است که باید در خرید ابزار مورد توجه قرار گیرد.

 

خرید انواع برند ابزارآلات در فروشگاه اینترنتی پیک ابزار با بهترین قیمت ،کیفیت و گارانتی همراه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *