مقالات آموزشی

پیچ گوشتی شارژی بخریم یا دریل شارژی؟

پیچ گوشتی شارژی بخریم یا دریل شارژی؟

اگر آچار بدست یا علاقمند به ابزارالات و تجهیزات جدید باشید قطعا ابزارالات مختلفی را استفاده کرده اید، اما با توجه به تنوع ابزارالات و هزینه های زیاد آن ها برای هریک از کاربران داشتن مجموعه ای کامل از ابزالات امکان پذیر نخواهد بود، به همین جهت است که گاهی تلاش می کنیم از یک ابزار در موقعیت های متفاوت استفاده می کنیم در صورتی که هر ابزار طراحی و کاربرد خاص خود را دارد که برای آن کاربرد   ساخته شده است که اگر در مصارف خود مورد استفاده قرار نگیرد موجب اسیب رسیدن به ابزار و منجر به تاثیر منفی بر ایمنی افراد و کاهش طول عمر ابزار  و عدم انجام کار به صورت صحیح می شود علی رغم هزینه و زمانی که صرف شده است استفاده از کاربرد صحیح یک ابزار ، راهی درست برای انجام کار به صورت اثر بخش است.

 

چرا ابزار کاربردی مناسب خودتان را نخرید ….

 

  جدا از شناخت ابزار و اگاهی از برند ها و تلاش برای خرید بهترین نوع آن با بهترین قیمت لازم است که از کاربرد ابزار و نحوه ی کار آن اطلاعات مناسبی داشته باشید تا هم بتوانید ابزار مناسب کار خود انتخاب کنید هم کار مورد نظر را به بهترین شکل انجام دهید تا در زمان و هزینه صرفه جویی شود .

شاید لازم نباشد برای انجام یک فعالیت، ابزار گرانی بخرید برای مثال وقتی که شما فقط مصارف خانگی دارید که در هر موقعیتی دسترسی به پریز برق دارید نیازی ندارید که ابزار که منبع تغذیه آن شارژی است انتخاب کنید زیرا هم هزینه ی بیشتری باید بپردازید و هم خود را محدود به یک باتری یا درنهایتت دو باطری کرده اید.

   یکی از مهم ترین تفاوت ها بین ابزار که اغلب در بین کاربران ابزار در نظر گرفته نمی شود تفاوت بین دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی است . در این مقاله بر آن شدیم تا با معرفی دریل شارژی و دریل پیچ گوشتی شارژی و بیان تفاوت آن ها کاربرد صحیح آن را هم برای افراد حرفه ای و هم برای تازه کارها بیان کنیم تا بتوانیم شما را در انتخاب ابزار مناسب که در ظاهر شباهت های زیادی دارند ولی هر کدام دارای کاربرد خاص هستند یاری دهیم .

 

مطمئنا شناخت ویژگی ها و امکانات هر ابزار یک اصل در انتخاب صحیح ابزار مناسب است

 

قبل از هر چیز اولین کاری که باید مد نظر قرار دهید این است که معین کنید که بدنبال چه کاری هستید و ابزار موردنظرتان باید چه ویژگی هایی داشته باشد. از این رو به بررسی ویژگی های دو ابزار دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی می پردازیم.

دریل شارژی

 دریل شارژی با اسامی Cordless Drill/Driver شناخته می شود که به عنوان Cordless Drill یک ابزار نسبتا قدیمی برای بیشتر کاربران است .

مهم ترین کاربرد دریل شارژی ایجاد سوراخکاری و باز و بسته کردن پیچ هایی است که اهمیت ظرافت در آن ها کم است زیرا باعت خوردگی پیچ می شود از این رو این ابراز در سطوح سخت مثل سنگ و سیمان کارایی بیشتری خواهد داشت، اما باید به این نکته توجه کرد که به علت سرعت بالای دستگاه در هنگام کار ممکن است پیچ مسیر خود را از دست بدهد. این ابزار علاوه بر نیروی گشتاور چرخشی ، قابلیت ایجاد ضربات چکشی را نیز فراهم می کند،  از این رو این ابراز در سطوح سخت مثل سنگ و سیمان کارایی بیشتری خواهد داشت.

با این وجود ویژگی قابلیت تنظیم سرعت این امکان را فراهم می کند که برای سطوح مختلف از چوب و فلز تا سیمان و بتن مورد استفاده قرار گیرد. برای خرید انواع دریل شارژی لینک های زیر را کلیک کنید

دریل شارژی رونیکس مدل ۸۸۱۲

دریل شارژی ۸۰۱۸

دریل شارژی ۸۰۱۲

دریل شارژی 8812

 پیچ گوشتی شارژی

 

 برخی از مدل های دریل شارژِی مثل پیچ گوشتی شارژی یا  Cordless Screwdriver  که به عنوان یک ابزار نسبتا جدید است که ممکن از برخی از افراد از وجود آن اطلاع نداشته باشند. این ابزار فقط برای باز و بسته کردن پیچ های کوچک و محکم کردن پیچ های سست در  سطوح مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا وظیفه این ابزار ایمن کردن پیچ ها در جای خود بدون خوردگی پیچ است و توانایی سوراخکاری در سطوح مختلف را ندارد و نسبت به مدل های دیگری کوچک تر و سبک تر است و امکان کاربرد در فضاهای محدود را فراهم می کند.

بنابراین کاربرد بیشتری در مصارف خانگی خواهد داشت چرا که قدرت بالایی ندارد، این ابزار برخلاف دریل ، شارژی فاقد سه نظام و پیچ گشتاور است و فقط سری پیچ گوشتی به آن وصل می شود . برای خرید انواع پیچ گوشتی شارژی لینک های زیر را کلیک نمایید.

پیچ گوشتی شارژی KCD-136 کنزاکس

پیچ گوشتی شارژی  ۸۰۱۲c رونیکس

پیچ گوشتی شارژی ۸۵۳۶ رونیکس

پیچ گوشتی شارژی ۸۰۱۴ رونیکس 

پیچ گوشتی شارژی رونیکس مدل

 

آیا با وجود شباهت ها و تفاوت های موجود بین دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی باز هم می توان آن ها را به جای هم استفاده کرد؟

بله ، با توجه به محدودیت افراد دررابطه با هزینه و عدم دسترسی به ابزار مورد نظر ممکن است هر ابزار در موقعیتی به کار برود که برایش ساخته نشده است در رابطه با دو محصول ذکر شده اگر قرار باشد که با نصب یک سری پیچ گوشتی در سر یک دریل یک پیچ را باز و بسته کنید قطعا دست شما باید فشار بیشتری تحمل کند، زیرا سرعت چرخش دریل بیشتر خواهد بود و شما آن نتیجه ای که با پیچ گوشتی خواهید گرفت، نمی بینید.

علاوه بر این پیچ گوشتی شارژی این امکان را به شما می دهد که از خوردگی پیچ جلوگیری کنید و پیچ مورد نظر را به سادگی و با ظرافت بیشتری بپیچانید، زیرا وزن سبک تری دارد و قابلیت استفاده در فضاهایی با محدودیت زیاد را فراهم می کند .

 

  ۸گام ضروری برای انتخاب ابزارمورد نظر

  • تعین هدف از خرید ابزار و ویژگی ها مورد نیاز
  • تعیین بودجه در دسترس
  • شناخت ابزار های موجود
  • تعریف ویژگی ها ابزارهای موجود
  • تعریف کاربرد هر یک و تفاوت آن ها
  • انتخاب ابزار مورد نظر
  • انتخاب برند مورد نظر ( مقایسه انواع برند ابزارآلات برقی و شارژی)
  • خرید از سایت معتبر

نتیجه گیری   

 در ارتباط با انتخاب یک ابزار مناسب باید نوع کاربرد و هدف و میزان بودجه مورد نظر در نظر گرفته شود .برای مثال در مورد تفاوت پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی به این نتیجه رسیدیم که پیچ گوشتی شارژی تنها برای مصارف خانگی سبک قابل استفاده است و ظرافت بیشتری در باز و بسته کردن پیچ برایمان فراهم می کند و در سطوح نرمی مثل چوب قابلیت استفاده دارد زیرا نیروی زیادی ندارد  .از طرفی دیگر دریل شارژی قدرت و قابلیت چکشی دارد و برای سطوح سخت و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد .

برای خرید ابزار مناسب خود با قیمت و کیفیت تضمین شده به فروشگاه اینترنتی پیک ابزار سر بزنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *